Hop til hovedindholdet

3000 Helsingør

Foredrag om mast og rig

Arrangementsbeskrivelse

Foredrag og diskussion omkring mast og rig med Steen Christensen fra ’John Mast’

Onsdag d. 23. marts 2022 kl 19:00 - 21:00 i Helsingør Sejlklubs lokaler

Vi får besøg af Steen Christensen fra firmaet John Mast som her i starten af sæsonen dels vil fortælle om mast og rig som anført nedenfor, men som især meget gerne vil svare på og diskutere jeres, sejlernes, specifikke spørgsmål om egen båd, problemer man er stødt på, og gode råd i almindelighed.

•    Præsentation af John Mast

•    Typer af rigge i moderne sejlbåde, udviklingen fra 70’erne op til i dag og evt. fremover

•    Typiske forskelle mellem rigge til kapsejlads og tursejlads

•    Montering og opspænding, faldgruber og gode råd

•    Vedligehold, hvad skal man især være opmærksom på

•    Overgang til nye materialer, ulemper og fordele

Før foredraget og i pausen undervejs vil der være mulighed for at få kaffe og the og for at købe øl, vand og vin. I pausen midtvejs vil der yderligere for et mindre beløb være mulighed for at købe sig en sandwich.

Arrangementet er gratis, og medlemmer af andre sejlklubber er velkomne til at deltage.

For at vi kan forberede aftenen bedst muligt og kontrollere antal fremmødte beder vi alle om at tilmelde sig her.

NB: Vi har besluttet at åbne op til det maksimale antal deltagere i klublokalet på 150 personer. Folk opfordres dog stadig til at holde afstand, at vaske/spritte hænder og sidst men ikke mindst, hvis man føler sig syg eller sløj, så at blive hjemme.
Vi ses

Mvh