Hop til hovedindholdet

3000 Helsingør

Kursus i VHF/DSC

Arrangementsbeskrivelse

Helsingør Sejlklub holder kursus i VHF/DSC for sejlere over tre aftner i klubhuset i november.

Kurset indeholder:
Radiobetjening – VHF Telefoni
Nødmeldinger – VHF Telefoni med DSC
EPIRB (Nødradiofyr)
SART - radiotransponder
Radioprocedurer

Regler
Når eksamen er bestået, udsteder søfartsstyrelsen et bevis, der giver ret til at betjene en VHF/DSC i fritidsskib.

Hvornår
Kurset afholdes over tre tirsdage, den 1. november,  8. november og 15. november. Alle dage fra kl 19 – 21. Herefter kan du gå til prøve der hjemme ved din egen PC.

Kursusmaterialet
Til kurset skal du bruge ”Radiostationer i skibe – Håndbog” samt tillægget. Bøgerne køber du hos
Weilbach.com og du bruger dem efter kurset som opslagsværk. Tillægget dækker det lovmæssige krav om dokumentation ved radioen.

Eksamen
Prøven afholdes on-line af Dansk Sejlunion. Prøven bestiller du et par dage i forvejen her: Shop Catalog - Login Sejlunion (dansksejlunion.dk) Siden er en oversigt over prøver fra Dansk Sejlunion og du vælger VHF-Eksamen.

Tilmelding
Kurset afholdes såfremt der er fire deltagere og højest 30 deltagere. Skulle du være nr. 31, fortvivl ikke, vi
holder flere efter behov, så du har et bevis når sejlersæsonen starter igen i foråret.

Kurset afholdes for medlemmer af Helsingør Sejlklub og Helsingør Motorbådsklub. Medlemskort vises på første aften.

Kursusgebyr er kr. 595. Hertil skal du regne udgifter til bøgerne(cirka 479 kr.) og eksamen(495 kr.).

Kontaktinformation til arrangør

Tlf: +45 40509055