Hop til hovedindholdet

Mandag d. 6. juni 2022 kl. 20:00

Teams Teams

Søvn, sejlads og skarpe hjerneceller - Online foredrag

Sjælland Rundt har ved dette års SRSW tænkt nyt. Med på programmet er også foredrag om at kunne præstere uden alt for meget søvn!

Af Dorthe Carlsen

En Sjælland Rundt-præstation er sjældent med mange timer med lukkede øjne. Man vågner i tide og utide. En skæv sø. Et sejl, der slår. En tørn, der kalder.

Kapsejlads er udover sømandskab også en krævende fysiologisk disciplin hvor opmærksomheden må strækkes lang udover den normale søvnrytme over flere døgn.

Sjælland Rundt Sailing Week har lavet en aftale med psykolog Robert Benjamin Andersen om to foredrag om netop søvn og performance i forbindelse med sejladser.

Foredraget kan også opleves live d. 15/6 i Race Village kl 17:30

I dette foredrag fortæller psykolog Robert Benjamin Andersen om konsekvensen af søvnmangel og teknikker og principper for at modvirke de negative konsekvenser så godt som muligt.

Robert har beskæftiget sig med søvn i sin praksis de seneste 5 år, og har tidligere arbejder med idrætspsykolog og beredskabspsykologi. Han har 17 års erfaring som psykolog i både større offentlige og private virksomheder og som selvstændig.

Du vil efter tilmelding modtage et teams link til deltagelse.

Max 150 deltagere.

Kontaktinformation til arrangør