Kursus i VHF/DSC

Lørdag d. 5. april 2025 kl. 09:00 til 15:00

Fredag d. 4. april 2025 kl. 23:00

Kursus i VHF/DSC

VHF/DSC til dig der skal være bådføre eller blot skal have et radiobevis til din båd.

Helsingør Sejlklub holder kursus med instruktør i VHF/DSC for sejlere søndag den 5. april 2025 i klubhuset.

Kurset indeholder:

• Radiobetjening – VHF Telefoni
  • Nødmeldinger – VHF Telefoni med DSC
  • EPIRB (Nødradiofyr)
  • SART - radiotransponder
  • Radioprocedurer

Regler

Når eksamen er bestået, udsteder søfartsstyrelsen et bevis, der giver ret til at betjene en VHF/DSC i fritidsskib.

Hvornår

Kurset afholdes søndag den 5. april 2025 fra kl 9 - 15 i klubhuset. Herefter kan du gå til prøve hjemme ved din egen PC.

Kurset gennemføres ved mindst 10 tilmeldte.

Kursusmaterialet

Til kurset skal du bruge ”Radiostationer i skibe – Håndbog” samt tillægget. Bøgerne køber du hos

Weilbach.com og du bruger dem efter kurset som opslagsværk. Tillægget dækker det lovmæssige krav om dokumentation ved radioen.

Eksamen

Prøven afholdes on-line af Dansk Sejlunion. Prøven bestiller du et par dage i forvejen her: Shop Catalog - Login Sejlunion (dansksejlunion.dk) Siden er en oversigt over prøver fra Dansk Sejlunion og du vælger VHF-Eksamen.

Tilmelding

Kurset afholdes såfremt der er 10 deltagere og højest 30 deltagere. Skulle du være nr. 31, fortvivl ikke, vi holder flere efter behov, så du har et bevis når sejlersæsonen starter igen i foråret.

Kurset er åbent for alle.

Du kan tilmelde dig kurset på vor hjemmeside.

Kursusgebyr er kr. 795. Hertil skal du regne udgifter til bøgerne, (cirka 479 kr.) og eksamen (495 kr.).

Samlet antal tilmeldte: 0

Kontaktinformation til arrangør