Duelighedskursus - Efterår 2021

Tirsdag d. 5. oktober 2021 kl. 09:00

Duelighedskursus - Efterår 2021

Kursusstart: tirsdag den 5. oktober kl. 19:00
Kurset kører over 8 gange.

Når du har kommandoen på et skib, har du det fulde ansvar. Det er derfor godt at have et grundigt kendskab til at navigere sit skib, så du undgår ulykker og uheldige situationer. Duelighedsbeviset er for dig, som er skipper i et skib under 15 meter og navigere sikkert.

Tilmelding forudsætter medlemskab af Helsingør Sejlklub.

Kurset indeholder

• Navigation og kortlære
  • Søvejsregler
  • Ansvar og vagthold
  • Havmiljø
  • Sømandsskab
  • Søsikkerhed
  • Brandbekæmpelse
  • Motorlære
  • Praktisk sejlads
  • Stabilitet
  • Farligt gods

Når du har været igennem kurset, går du til den teoretiske prøve som sker on-line på Dansk Sejlunions hjemmeside. Den kan du gennemføre hjemme i ro og mag.

Når du har bestået praktisk del af duelighedssejladsen i sejlerskolen, får du udstedt et duelighedsbevis.

Med et duelighedsbevis har du adgang til disse kurser:

•  Yachtskipper 3
  •  Kanalbevis

Desuden giver duelighedsbeviset ret til at føre en planende båd (Speedbåd) under 15 meter med ubegrænset maskinkraft.

Praktisk sejlads

Har du aldrig sejlet før, kan du med fordel tilmelde dig sejlerskolens kurser. Du sejler to sæsoner i klubbens skolebåde med erfarende instruktører. Undervisningen sker i sejlbåd. Er du en erfaren sejler, har vi hold for øvede og erfarende.

Vi kan desværre ikke tilbyde undervisning i motorbåd.

Hvis du har spørgsmål, kontakt Hans Christian Götzsche, tlf: 4050 9055 , mail: hcg2@hc-it.dk